GNOM

Gry Bitewne, Karciane, Planszowe

Ogłoszenie


#1 2014-08-06 21:28:48

Marins

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-07
Posty: 35
Punktów :   

Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

I. Informacje wstępne:
Data:  16 Sierpnia 2014 (sobota)
Miejscep Gnom
Format: 1600
Wpisowe: 10 zł
Ramówka: Zapisy 10:00 - 10:25
Gra I - 10:30 - 13:00
Gra II - 13:05 - 15:35
Gra III - 15:40 - 18:10
Wyniki - 18:30

II. Nagrody:
Bony do wydania w sklepie Gnom, nagroda gwarantowana dla pierwszego miejsca  nagrody losowane między resztą graczy, wysokość i ilość nagród zależy od frekwencji.


III. TWORZENIE ARMII:
-Format punktowy to 1600 pkt.
-Dopuszczone są wszystkie aktualne Kodeksy wydane przez Games Workshop
-Obowiązują oficjalne FAQ oraz PKZ
-Dopuszczeni są bohaterowie specjalni
-Zakaz proksowania
-tylko battle forge armies (standardowy FOC)
-Dopuszczone są jednostki z podręczników Imperial Armour/Forge World posiadające przy opisie znaczek „Warhammer 40000, wymagane jest, aby gracz posiadał oryginalne modele lub bardzo dobrze skonwertowane samoróbki, modele te muszą być w pełni pomalowane, gracz musi przy sobie również posiadać zasady do tych jednostek.
-przy korzystaniu z fortyfikacji jak i jednostek super heavy wymagane są odpowiednie podręczniki do danego modelu (stronghold assault jak i escalation)
-Co do konwersji FW, model musi wyglądać tak by prezentował sobą swoje zasady i był w 100% WYSWIG'owy. -jednostki Fw/IA nie mogą się powtarzać i mogą być wystawione tylko dwie jednostki IA/FW w podstawowych armiach (posiadających kodeksy).
-dopuszczone są IA/FW listy z wyjątkami: Imperial Guard Siege Regiment (lista może się poszerzać w czasie)

Zasady ogólne:

- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszym (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nieujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.


IV. Misje:
Dodatkowy cel poboczny: Nemezis- jednostka która wykona cel "First Blood" do końca gry dostaje zasadę specjalną Nemezis. Zabicie jednostki z tą zasadą daje 1vp.

-Gramy 3 bitwy
-Znaczniki celów misji nie mogą być wystawione w terenie niedostępnym, nie wyżej jak na pierwszym piętrze ruiny oraz nie mogą się znajdować w budynkach, oraz nie na wyższych górach jak 3 cale
-W wypadku, gdy znaczniki muszą być wystawione w z góry ustalonym miejscu, a jest to np, teren niedostępny należy rzucić kością kierunkową i zgodnie z strzałką wystawić znacznik przy ściance terenu niedostępnego
-Gracze zdobywają punkty VP w zależności od misji i jej celów głównych oraz pobocznych
-W przypadku Baya - 15:5
-Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
-Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp.
-Tabled- w takim przypadku liczymy normalnie straty itp. Dodatkowo gracz, który wyczyścił stół zajmuje tyle znaczników ile pozostało mu scoringów na stole (oczywiście maksymalnie tyle ile jest znaczników w misji), lub po prostu dostaje wynik 18:2
-Jednostki latające mogą scorować tylko w hoover mode. W takim wypadku odległość mierzona jest od podstawki.
-Różnica w VP przekłada się na wynik:
10:10 – 0 vp różnicy
11:9 – 1 vp różnicy
12:8 – 2 vp różnicy
13:7 – 3 vp różnicy
14:6 – 4 vp różnicy
15:5 – 5 vp różnicy
16:4 – 6 vp różnicy
17:3 – 7 vp różnicy
18:2 – 8 vp różnicy
19:1 – 9 vp różnicy
20:0 – 10+ vp różnicy

*Oddział uznaje się za zniszczony dodatkowo jeśli: minęła ostatnia tura i znajduje się w rezerwie lub jest rozbity i ucieka
**Mysterious Objectives – można na nich grać jeśli obaj gracze jednogłośnie przed bitwą tak sobie zażyczą
***Tura 6 na 3+, tura 7 na 4+

V. STOŁY I TERENY
- stoły 48x72cale
- tereny ustawione już przez organizatorów przed turniejem, jeśli tereny przeszkadzają w ustawieniu celów misji tylko organizator/sędzia ma prawo je przestawić
-wysokie wzgórza/klify są terenem niedostępnym
-jeziorka są terenem trudnym i niebezpiecznym
-ruiny dają cover 5+ w całym area terrain, 4+ jeśli zasłaniają nas ściany
-nie korzystamy z Mysterious Terrain
- fortyfikacje wykupione przez gracza muszą zostać wystawione tak jak to opisano w podręczniku fortyfikacji
VI. PUNKTACJA TURNIEJOWA:
Gracze będą klasyfikowani na podstawie zdobytych punktów turniejowych. Oczywiście, aby wygrać turniej należy uzbierać więcej punktów niż inni. Punktujemy gry oraz hobby, więc zwróćcie uwagę na obie te rzeczy podczas turnieju. Oto wykaz ile maksymalnie można zdobyć punktów na turnieju. Poniżej także szczegółowe opisy.


Punkty za rozegrane potyczki - Max.60 pkt
Punkty hobbystyczne i akcesoria – wygląd armii: Max.15 pkt
Punkty karne ( 1 pkt za każde 5 minut spóźnienia z oddaniem wyników oraz za jawne oszustwa - zgodnie z oceną sędziego)
KODEKSY głównej armii oraz sojuszniczej są obowiązkowe, to samo dotyczy dodatków „Escalation” oraz „Stronghold Assault” jeśli gracz wykorzystuje jednostki tam opisane, MOGĄ BYĆ W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

Max. można uzyskać 80pkt

VII.HOBBYSTYKA:
a ) Malowanie:
- armia pomalowana w 50% +1 pkt*
- armia pomalowana w 100% +2 pkt*
- 100% armii z "zrobionymi" pdstawkami (posypka itp) +1 pkt
* i ** nie sumują się

b ) Konwersje: można uzyskać max +2 pkt ( 1pkt za każdy skonwertowany model – do 2 pkt)

c ) "Wysiwyg"*
- armia wyposażona w pełni wysiwyg-owo dostaje max +3 pkt (tłumaczenie że danej opcji uzbrojenia nie ma w oryginalnym pudełku nie zwalnia od Wyswigu)

* WYSIWYG (What You See is What You Get) – 0-3 Punkty Turniejowe.
Czyli zgodność modeli i ich posiadanego ekwipunku z rozpiską

d ) „Spójność” armii- jeśli po armii widać że jest przygotowania jako całość modelarsko, a nie jest zbieraniną przypadkowych modeli +1 pkt

e)rozróżnienie oddziałów- jeśli można na pierwszy rzut oka określić przynależność modeli do danego oddziału +1pkt (oddziały można bez problemu rozróżnić)

3.2.AKCESORIA
-coś do pisania +1pkt.
-posiadanie wzorników które są wykorzystywane przez uzbrojenie/zdolności z rozpiski+1pkt
-własna miarka+1pkt
-kości +1pkt
-własne znaczniki misji +1pkt

Offline

 

#2 2014-08-06 21:47:27

 Bogu

Aspirant

Skąd: Żory
Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 12
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Na nemesisa już dawno nie ma sensu grać . Eternal War czy Maelstorm? Prawdopodobnie wybierzemy się we trzech.

@edit: Aha, jeśli możecie to wrzućcie na Ligę .

Ostatnio edytowany przez Bogu (2014-08-06 23:14:16)


Wrzucony papier
Zapycha pisuar
Północny wiatr
Spienione goni fale.

Offline

 

#3 2014-08-09 20:14:27

 Bogu

Aspirant

Skąd: Żory
Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 12
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Podbijam prośbę o wrzucenie do ligi.


Wrzucony papier
Zapycha pisuar
Północny wiatr
Spienione goni fale.

Offline

 

#4 2014-08-11 18:30:52

0Kamil0

Zwykły człowiek

Zarejestrowany: 2014-08-11
Posty: 1
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Wrzućcie na ligę to może, bd 10+ osób, wpadniemy w co najmniej 3. Reg, przeżył 2 edycje i wciąż bez zmian

Ostatnio edytowany przez 0Kamil0 (2014-08-11 18:31:53)

Offline

 

#5 2014-08-14 23:31:04

 Bogu

Aspirant

Skąd: Żory
Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 12
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Mała sprawa, bierzemy ze sobą świeżaka, który gra IG, problem w tym, że typ który miał mu pożyczyć 3 lemany postąpił jak... sami wiecie. Chcesz +1 (a może nawet +3, bo ekipa się sypie) do frekwencji, okaż serce/wątrobę/wyrostek robaczkowy i użycz 3 lemany. Bóg zapłać!

A mi przy okazji przydałaby się 10 horrorków, 3 fiendy i 3 flamery, ale dam sobie radę bez.

Ostatnio edytowany przez Bogu (2014-08-14 23:40:56)


Wrzucony papier
Zapycha pisuar
Północny wiatr
Spienione goni fale.

Offline

 

#6 2014-08-15 00:14:05

Gumowy66

Zwykły człowiek

Zarejestrowany: 2014-08-15
Posty: 2
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Ja piszą z zapytaniem czy nikomu nie przeszkadzałoby, że zamiast oryginalnej figurki Tiguriusa, zagrałbym na zwykłym Kronikarzu? Nie posiadam owej w tej chwili gdyż gram od dwóch miesięcy, aczkolwiek jest to mój pierwszy zakup we wrześniu. Proszę o odpowiedź

Offline

 

#7 2014-08-15 13:11:56

Xalimedius

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-02
Posty: 15
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Przyniosę Ci Tiguriusa po prostu, ok?

Offline

 

#8 2014-08-15 13:51:08

Gumowy66

Zwykły człowiek

Zarejestrowany: 2014-08-15
Posty: 2
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Nie mam nic przeciwko, dziękuję

Offline

 

#9 2014-08-21 01:12:29

SwistakCZC

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-24
Posty: 10
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Kiedy jakiś następny turniej? Wpadłbym w końcu do nowej miejscówki, rok czasu nie grałem w BB Może zagrajmy jakieś 1850 z maelstormami coś w stylu Areny (http://www.liga40k.pl/viewtopic.php?t=3041)? Albo w ogóle 2k i misje Arenowe.

Offline

 

#10 2014-08-21 11:39:15

Xalimedius

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-02
Posty: 15
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

30tego sierpnia 1700.

Offline

 

#11 2014-08-21 22:56:08

SwistakCZC

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-24
Posty: 10
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Zagrajmy bardziej męsko na 1850

Offline

 

#12 2014-08-23 00:33:19

Xalimedius

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-02
Posty: 15
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

Nie mam się jeszcze czym wystawić IG na 1850

Offline

 

#13 2014-08-24 14:19:06

SwistakCZC

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-24
Posty: 10
Punktów :   

Re: Turniej 16.08.2014 - 1600 pkt

No tak jak konskrypt za 3 pkt to trochę tych modeli trzeba nazbierać

To w takim razie proponuje zagrać chociaż zagrać jakieś postępowe misje. Proponuje te z ETC, które będą grane również w PL na dwóch nadchodzących masterach- 6 znaczników w zależności od misji część EW część maelstormowych (zmodyfikowane karty), różnica KP do 8vp. Oto one:

SCENARIUSZE:
- format ETC:
1.0 On the Individual Level: Victory Points
Victory points scored by each player for his team are cumulated from Mission scoring and Kill points, and Secondary
Objectives (Slay the Warlord, Linebreaker, and First Blood). An exception is that a tabling player receives 20 game points, a
tabled player gets 0 game points.
1.1 Game Points
To determine Game Points, each player counts their victory points, subtracts their opponent's victory points and consults the
table below.
VP Differential in
favor of Player
Game Points
Player Score
Game Points
Opponent Score
0 10 10
1-2 11 9
3-4 12 8
5-6 13 7
7-8 14 6
9-10 15 5
11-12 16 4
13-14 17 3
15-16 18 2
17-18 19 1
19+ 20 0
Apart from the victory points specified in the missions, when you achieve First Blood, Slay The Warlord or Linebreaker
you get +1 victory points. Warlord traits such as Legendary Fighter or The Hunt function the same way.
1.1.1 Tactical Objective Cards
Each player starts with a deck of the following Tactical Objective Cards. Once a card is completed at the end of your
respective player turn, you note this to your opponent and score that card. Each Tactical Objective can only be scored once
per game. You may only score two Tactical Objective Cards per turn. If any objective is unattainable, such as destroy a
building and your opponent did not bring any, immediately discard it and redraw. However, this does not apply to objectives
such as killing a flier if your opponent’s fliers are simply not on the board yet. Please note – some objectives have been edited
or tweaked, typically to remove components involving D3VP – the table below should be the ultimate reference used during
games to determine what each Tactical objective is worth.
D36 # Tactical
Objective #
Description
11 31 Secure Objective 1
12 32 Secure Objective 2
13 33 Secure Objective 3
14 34 Secure Objective 4
15 35 Secure Objective 5
16 36 Secure Objective 6
21 42 BEHIND ENEMY LINES—Score 1 VP if one of your scoring units is within 12" of your
opponent's table edge at the end of your turn.
22 44 ASCENDENCY—Score 2 Victory Points if you control any three objective markers at the
end of your turn. (Changed from D3 Victory Points)
23 45 SUPREMACY—Score 2 Victory Points if you control at least two Objective Markers and at
least twice as many Objective Markers as your opponent controls at the end of your turn.
(Changed from D3 Victory Points)
24 51 OVERWHELMING FIREPOWER— Score 2 Victory Points if you completely destroyed
3 units or more in the shooting phase
25 52 BLOOD AND GUTS— Score 2 Victory Points if you completely destroyed 2 units or more
in the Assault Phase
26 53 NO PRISONERS—Score 2 Victory Points if you completely destroyed 3 or more enemy
units during your turn.
31 54 HUNGRY FOR GLORY—Issue a Challenge in a HTH Phase
32 62 WITCH HUNTER—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy unit European Team Championships – 2014 Mission Packet
with the Psyker, Psychic Pilot or Brotherhood of Psykers/Sorcerers special rule was
completely destroyed during your turn.
33 63 SCOUR THE SKIES—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy
Flyer or Flying Monstrous Creature was removed as a casualty during your turn.
34 64 ASSASINATE—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy character
was removed as a casualty during your turn.
35 65 DEMOLITIONS—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one gun
emplacement or enemy building was destroyed during your turn.
36 66 BIG GAME HUNTER—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy
Vehicle or Monstrous Creature was destroyed during your turn.
1.1.2 Kill Points Differential (up to 8 Victory Points)
At the end of the game each player counts the number of kill points they have achieved from their opponents force -
including units created during the game via mechanisms such as Conjuring, the Portaglyph, and others. Next, determine the
difference in kill points by subtracting the lower total from the higher. Each point won by translates to +1 victory point, to a
maximum of 8.
1.1.3 Game Points: Example Scoring
For our example, we will use:
MISSION 1
Objective #1: Eternal War: Big Guns Never Tire - 5 Objectives (3 game points each)
Objective #2: Maelstrom of War: Tactical Escalation
Deployment: Hammer and Anvil
At the end of the game, each player has captured the following:
Player 1: Player 2:
4 Objectives from Objective #1 [12VP] 1 Objective from Objective #1 [3VP]
Killed 2 Heavy Support Units [2VP] Killed 1 Heavy Support Unit [1VP]
Achieved 9VP from Tactical Objective Cards,
Objective #2 [9VP]
Achieved 6VP from Tactical Objective Cards,
Objective #2 [6VP]
Achieved First Blood, and Linebreaker [2VP] Achieved Slay the Warlord [1VP]
Obtained 4 Kill Points to Opponents 8 [0VP] Obtained 8 Kill Points to Opponents 4 [4VP]
Total: 25VP Total: 15VP
Difference: 10 VP Game Points: 15-5European Team Championships – 2014 Mission Packet
2.0 Order of Pre-Game Actions
1. Roll-off: Winner places the first objective. Players then alternate placing objectives until all are out, except for Emperor’s
Will objectives in Mission #3.
2. Roll-off: Winner chooses deployment zone. In Mission #3, the player who chose sides now places their Emperor’s Will
objective first.
3. Roll for Warlord Traits
4. Roll for Gifts, Boons and any other pregame rolls
5. Roll for Psychic Powers
6. Roll for Night Fight
7. Roll-off: Winner chooses whether to deploy first or second. Fortifications are placed during deployment.
8. Deploy Infiltrators
9. Player who deployed first decides who gets first turn
10. Make Scout Move(s)
11. Seize the initiative
12. Let the fun begin
3.0 Missions
Unless specified, the rules are the same as the Rulebook missions. In Big Guns Never Tire, each player receives 1 Victory
Point for each enemy heavy support unit that has been completely destroyed. In missions where the Eternal War objectives
are less than 6, both players note which one's below are only for Eternal War (ie: Objectives 1-5 for big guns, objectives 1-4
for Crusade, and objectives 1-2 for Emperor's Will with objectives 3-6 placed predeployment).

MISSION 1
Objective #1: Eternal War: Big Guns Never Tire - 5 Objectives (3 Victory Points each)
Objective #2: Maelstrom of War: Tactical Escalation
Deployment: Hammer and Anvil
___________________________________________
MISSION 2
Objective #1: Eternal War: Crusade 4 objectives (3 Victory Points each)
Objective #2: Maelstrom of War: Cleanse and Control
Deployment: Vanguard Strike
____________________________________________
MISSION 3
Objective #1: Eternal War: The Emperor’s Will (4 Victory Points for each EMPEROR'S WILL objective)
Objective #2: Maelstrom of War: Contact Lost
Deployment: Dawn of War

Po polsku mówiąc to 6 objectivów jest zawsze i wszystkie liczą się do maelstormu, natomiast część z nich jest też zajmowana na koniec i ich ilość zależy od misji (tak samo dociąganie tacticali). Dodatkowo liczymy różnicę KP która może nam dać maksymalnie 8 vp. Moim zdaniem mimo że na pierwszy rzut oka wygląda to na skomplikowane gra się bardzo przyjemnie i misje są zbalansowane.

Ostatnio edytowany przez SwistakCZC (2014-08-24 18:15:19)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fcpd.pun.pl www.bforc3.pun.pl www.przewoz9stoszki9.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.wresling.pun.pl