GNOM

Gry Bitewne, Karciane, Planszowe

Ogłoszenie


#1 2014-01-20 12:14:40

Adaś

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 34
Punktów :   

28.01.14 - turniej na 1500

I. Informacje wstępne:
Data: 28 stycznia 2014 (wtorek)
Miejsce: Sklep Gnom
Format: 1500
Wpisowe: 10 zł
Ramówka: Zapisy 10:00 - 10:25
Gra I - 10:30 - 13:00
Gra II - 13:05 - 15:35
Gra III - 15:40 - 18:10
Wyniki - 18:30

II. Nagrody:
Bony do wydania w sklepie Gnom, nagroda gwarantowana dla pierwszego miejsca  nagrody losowane między resztą graczy, wysokość i ilość nagród zależy od frekwencji.


III. TWORZENIE ARMII:
-Format punktowy to 1500 pkt.
-Dopuszczone są wszystkie aktualne Kodeksy wydane przez Games Workshop
-Obowiązują oficjalne FAQ oraz PKZ
-Dopuszczeni są bohaterowie specjalni
-Zakaz proksowania
-Obowiązuje pełny „FOC”
-Dopuszczone są jednostki z podręczników Imperial Armour/Forge World posiadające przy opisie znaczek „Warhammer 40000, wymagane jest, aby gracz posiadał oryginalne modele lub bardzo dobrze skonwertowane samoróbki, modele te muszą być w pełni pomalowane, gracz musi przy sobie również posiadać zasady do tych jednostek.
-W przypadku wykorzystania jednostek i fortyfikacji z takich dodatków jak np.: „Escalation” oraz „Stronghold Assault” jak i FW/IA wprowadzone sa następujące zmiany: broń typu D traci swoje wszystkie specjalne zasady, zmienia się na broń z siłą 10 z takim samym ap jakie ma w swoim opisie, każdy wzornik większy od 5” zmienia się właśnie w pięciocalowy, superciężki miotacz ognia w zwykły z zasadą TORRENT
-Co do konwersji FW, model musi wyglądać tak by prezentował sobą swoje zasady i był w 100% WYSWIG'owy. -jednostki Fw/IA nie mogą się powtarzać i mogą być wystawione tylko dwie jednostki IA/FW w podstawowych armiach (posiadających kodeksy).
-dopuszczone są IA/FW listy z wyjątkami: Imperial Guard Siege Regiment (lista może się poszerzać w czasie)

Zasady ogólne:

- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszym (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nieujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.


IV. Misje:
Dodatkowy cel poboczny: Nemezis- jednostka która wykona cel "First Blood" do końca gry dostaje zasadę specjalną Nemezis. Zabicie jednostki z tą zasadą daje 1vp.

-Gramy 3 bitwy
-Znaczniki celów misji nie mogą być wystawione w terenie niedostępnym, nie wyżej jak na pierwszym piętrze ruiny oraz nie mogą się znajdować w budynkach, oraz nie na wyższych górach jak 3 cale
-W wypadku, gdy znaczniki muszą być wystawione w z góry ustalonym miejscu, a jest to np, teren niedostępny należy rzucić kością kierunkową i zgodnie z strzałką wystawić znacznik przy ściance terenu niedostępnego
-Gracze zdobywają punkty VP w zależności od misji i jej celów głównych oraz pobocznych
-W przypadku Baya - 15:5
-Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
-Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp.
-Tabled- w takim przypadku liczymy normalnie straty itp. Dodatkowo gracz, który wyczyścił stół zajmuje tyle znaczników ile pozostało mu scoringów na stole (oczywiście maksymalnie tyle ile jest znaczników w misji), lub po prostu dostaje wynik 18:2
-Jednostki latające mogą scorować tylko w hoover mode. W takim wypadku odległość mierzona jest od podstawki.
-Różnica w VP przekłada się na wynik:
10:10 – 0 vp różnicy
11:9 – 1 vp różnicy
12:8 – 2 vp różnicy
13:7 – 3 vp różnicy
14:6 – 4 vp różnicy
15:5 – 5 vp różnicy
16:4 – 6 vp różnicy
17:3 – 7 vp różnicy
18:2 – 8 vp różnicy
19:1 – 9 vp różnicy
20:0 – 10+ vp różnicy

Kolejność postępowanie w trakcie rozpoczynania rozgrywki:
1.Wystawienie znaczników w przypadku misji nie uzależnionych od stref wystawienia.
2. Rzut o wszystko: wygrany może wybrać jako pierwszy stronę wystawienia, musi się wystawić jako pierwszy oraz zaczyna grę lub może to wszystko oddać przeciwnikowi.
3. Wystawienie znaczników zależnych od stref wystawienia graczy.
4. Losowanie Warlord Trait’ów.
5. Generowanie mocy z Rulebook’a (dla Psykerów)
6. Rzut za Night Fight
7. Wystawienie armii
8. Wystawienie Infiltratorów
9. Scout Move’y
10. Przejęcie Inicjatywy.

a) Misja Pierwsza: Pierwsza Krew
-sposób wystawienia: Vanguard Strike (po przekątnych)
-cele podstawowe: każda zniszczona jednostka wroga* jest warta 1 VP
-każdy gracz w swojej strefie rozstawienia umieszcza znacznik celu misji wart 3 VP, znacznik ma znajdować się powyżej 6 cali od krawędzi stołu
-cele dodatkowe: Pierwsza Krew, Zabicie Warlorda, Nemezis, Przełamanie warte są po 1 VP
-obowiązujące zasady dodatkowe: Walka w Nocy, Rezerwy, (Mysterious Objectives)**, losowa ilość tur 5-7***,

b) Misja Druga: Pełna Ofensywa
-sposób wystawienia: Dawno f War (standardowe)
-cele podstawowe: 5 znaczników warte po 3 VP wystawione przez graczy naprzemiennie przed rzutem na wybór stron, znaczniki nie mogą się znajdować w mniej jak 12 calach od siebie oraz krawędzi stołu, jednostki z sekcji CIĘŻKIE WSPARCIE mogą wykonywać cele misji (niezależnie od typu)
-cele dodatkowe: Pierwsza Krew, Zabicie Warlorda,Nemezis, Przełamanie warte są po 1 VP, oraz każda zniszczona jednostka wroga* z sekcji Ciężkie Wsparcie 1VP
-obowiązujące zasady dodatkowe: Walka w Nocy, Rezerwy, (Mysterious Objectives)**, losowa ilość tur 5-7***

c)Misja Trzecia: Przełamanie:
-sposób wystawienia: Hammer and Anvil (wzdłuż krótszych krawędzi) z następującą zmianą: drugi gracz może wystawić się nawet do połowy stołu ale powyżej 18” od jednostek wroga
-przygotowanie celow misji: przed rzutem na wybór strony każdy z graczy umieszcza po znaczniku w 12 calach od środka stołu, podczas wystawiania armii każdy z graczy dodatkowo w swojej strefie wystawiania umieszcza po dwa znaczniki, każdy znacznik musi się znajdować powyżej 12 cali od innego znacznika oraz powyżej 6 cali od krawędzi stołu
-cele podstawowe: znaczniki w swojej strefie wystawienia 2 VP każdy, znaczki środkowe 4VP każdy oraz znaczniki w strefie wystawienia przeciwnika 6VP, jednostki z sekcji SZYBKI ATAK mogą wypełniać cele misji (niezależnie od typu jednostki)
-cele dodatkowe: Pierwsza Krew, Zabicie Warlorda,Nemezis, Przełamanie warte są po 1 VP, oraz każda zniszczona jednostka wroga z sekcji Szybki Atak 1VP
-obowiązujące zasady dodatkowe: Walka w Nocy, Rezerwy, (Mysterious Objectives)**, losowa ilość tur 5-7***


*Oddział uznaje się za zniszczony dodatkowo jeśli: minęła ostatnia tura i znajduje się w rezerwie lub jest rozbity i ucieka
**Mysterious Objectives – można na nich grać jeśli obaj gracze jednogłośnie przed bitwą tak sobie zażyczą
***Tura 6 na 3+, tura 7 na 4+

V. STOŁY I TERENY
- stoły 48x72cale
- tereny ustawione już przez organizatorów przed turniejem, jeśli tereny przeszkadzają w ustawieniu celów misji tylko organizator/sędzia ma prawo je przestawić
-wysokie wzgórza/klify są terenem niedostępnym
-jeziorka są terenem trudnym i niebezpiecznym
-ruiny dają cover 5+ w całym area terrain, 4+ jeśli zasłaniają nas ściany
-nie korzystamy z Mysterious Terrain
- fortyfikacje wykupione przez gracza muszą się znajdować w strefie wystawienia należącej do gracza posiadającego

VI. PUNKTACJA TURNIEJOWA:
Gracze będą klasyfikowani na podstawie zdobytych punktów turniejowych. Oczywiście, aby wygrać turniej należy uzbierać więcej punktów niż inni. Punktujemy gry oraz hobby, więc zwróćcie uwagę na obie te rzeczy podczas turnieju. Oto wykaz ile maksymalnie można zdobyć punktów na turnieju. Poniżej także szczegółowe opisy.


Punkty za rozegrane potyczki - Max.60 pkt
Punkty hobbystyczne i akcesoria – wygląd armii: Max.15 pkt
Punkty karne ( 1 pkt za każde 5 minut spóźnienia z oddaniem wyników oraz za jawne oszustwa - zgodnie z oceną sędziego)
KODEKSY głównej armii oraz sojuszniczej są obowiązkowe, to samo dotyczy dodatków „Escalation” oraz „Stronghold Assault” jeśli gracz wykorzystuje jednostki tam opisane, MOGĄ BYĆ W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

Max. można uzyskać 80pkt

VII.HOBBYSTYKA:
a ) Malowanie:
- armia pomalowana w 50% +1 pkt*
- armia pomalowana w 100% +2 pkt*
- 100% armii z "zrobionymi" pdstawkami (posypka itp) +1 pkt
* i ** nie sumują się

b ) Konwersje: można uzyskać max +2 pkt ( 1pkt za każdy skonwertowany model – do 2 pkt)

c ) "Wysiwyg"*
- armia wyposażona w pełni wysiwyg-owo dostaje max +3 pkt (tłumaczenie że danej opcji uzbrojenia nie ma w oryginalnym pudełku nie zwalnia od Wyswigu)

* WYSIWYG (What You See is What You Get) – 0-3 Punkty Turniejowe.
Czyli zgodność modeli i ich posiadanego ekwipunku z rozpiską

d ) „Spójność” armii- jeśli po armii widać że jest przygotowania jako całość modelarsko, a nie jest zbieraniną przypadkowych modeli +1 pkt

e)rozróżnienie oddziałów- jeśli można na pierwszy rzut oka określić przynależność modeli do danego oddziału +1pkt (oddziały można bez problemu rozróżnić)

3.2.AKCESORIA
-coś do pisania +1pkt.
-posiadanie wzorników które są wykorzystywane przez uzbrojenie/zdolności z rozpiski+1pkt
-własna miarka+1pkt
-kości +1pkt
-własne znaczniki misji +1pkt

Offline

 

#2 2014-01-21 10:37:06

Marrek

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-23
Posty: 3
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

Adaś a nie dało by się zrobić w piątek 24?

Offline

 

#3 2014-01-21 14:55:34

Marins

Aspirant

Zarejestrowany: 2013-12-07
Posty: 35
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

28 dobrą datą. W piątek za dużo dzieje się w gnomie by był turniej możliwy.

Offline

 

#4 2014-01-22 22:11:49

Adaś

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 34
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

Jest piaskownica w sobotę.

Offline

 

#5 2014-01-23 12:26:54

Marrek

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-23
Posty: 3
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

dobra, na piaskownicy będę ale na 1500 niestety mnie nie ma.

Offline

 

#6 2014-01-25 22:56:15

Milord

Zwykły człowiek

Zarejestrowany: 2014-01-25
Posty: 6
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

Wiadomo ilu graczy mniej-więcej będzie? Chcę przyjechać z Katowic, ale wolałbym mieć pewność że będzie turniej nim przyjadę.

Offline

 

#7 2014-01-27 18:26:44

Milord

Zwykły człowiek

Zarejestrowany: 2014-01-25
Posty: 6
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

Sorki za podwójny post, ale:
będzie ktokolwiek by w razie czego moznaby zagrać zwykłą bitwę jak turniej się nie odbedzie? (chcę wpaść ze znajomym i chcielibyśmy zagrać z kimkolwiek chociaż jedną bitwę ;p)

Offline

 

#8 2014-01-27 21:26:10

4LIEN

Aspirant

Skąd: Warp
Zarejestrowany: 2013-12-08
Posty: 10
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

będzie się dało, nie piszą ale parę osób będzie

Ostatnio edytowany przez 4LIEN (2014-01-27 21:26:45)


Chaos Gods bless you, and keep you.

Offline

 

#9 2014-01-28 20:43:42

Adaś

Moderator

Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 34
Punktów :   

Re: 28.01.14 - turniej na 1500

1.Adam Kubica władca oszukańczych czaszek -68 (55)
2.Marcin Suchta ofiara oszukańczych czaszek -55 (40)
3.Bartłomiej duda co się oszukał sam -44 (31)
4.Kamil Sajnóg  32(19)
5.Rafał Skorupa -30 (20)

Wielkie dzięki wszystkim przybyłym mimo nie najlepszej pogody, mam nadzieję, że kazdy się bawił tak dobrze jak ja:)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ratmedpam.pun.pl www.pisarze.pun.pl www.abc.pun.pl www.ibin2006.pun.pl www.rugbyrudaslaska.pun.pl