Gry Bitewne, Karciane, Planszowe
I. Informacje wstępne:
Data: 12 Lipca 2014 (sobota)
Miejscep Gnom
Format: 1400
Wpisowe: 10 zł
Ramówka: Zapisy 10:00 - 10:25
Gra I - 10:30 - 13:00
Gra II - 13:05 - 15:35
Gra III - 15:40 - 18:10
Wyniki - 18:30
II. Nagrody:
Bony do wydania w sklepie Gnom, nagroda gwarantowana dla pierwszego miejsca nagrody losowane między resztą graczy, wysokość i ilość nagród zależy od frekwencji.
III. TWORZENIE ARMII:
-Format punktowy to 1400 pkt.
-Dopuszczone są wszystkie aktualne Kodeksy wydane przez Games Workshop
-Obowiązują oficjalne FAQ oraz PKZ
-Dopuszczeni są bohaterowie specjalni
-Zakaz proksowania
-tylko battle forge armies (standardowy FOC)
-Dopuszczone są jednostki z podręczników Imperial Armour/Forge World posiadające przy opisie znaczek „Warhammer 40000, wymagane jest, aby gracz posiadał oryginalne modele lub bardzo dobrze skonwertowane samoróbki, modele te muszą być w pełni pomalowane, gracz musi przy sobie również posiadać zasady do tych jednostek.
-W przypadku wykorzystania jednostek i fortyfikacji z takich dodatków jak np.: „Escalation” oraz „Stronghold Assault” jak i FW/IA wprowadzone sa następujące zmiany: broń typu D traci swoje wszystkie specjalne zasady, zmienia się na broń z siłą 10 z takim samym ap jakie ma w swoim opisie oraz zasadą Armourbane, każdy wzornik większy od 5” zmienia się właśnie w pięciocalowy, superciężki miotacz ognia w zwykły z zasadą TORRENT
-można wystawić tylko jeden Void Shield Generator (z max trzema punktami osłon)
-Co do konwersji FW, model musi wyglądać tak by prezentował sobą swoje zasady i był w 100% WYSWIG'owy. -jednostki Fw/IA nie mogą się powtarzać i mogą być wystawione tylko dwie jednostki IA/FW w podstawowych armiach (posiadających kodeksy).
-dopuszczone są IA/FW listy z wyjątkami: Imperial Guard Siege Regiment (lista może się poszerzać w czasie)
Zasady ogólne:
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszym (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nieujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
IV. Misje:
Dodatkowy cel poboczny: Nemezis- jednostka która wykona cel "First Blood" do końca gry dostaje zasadę specjalną Nemezis. Zabicie jednostki z tą zasadą daje 1vp.
-Gramy 3 bitwy
-Znaczniki celów misji nie mogą być wystawione w terenie niedostępnym, nie wyżej jak na pierwszym piętrze ruiny oraz nie mogą się znajdować w budynkach, oraz nie na wyższych górach jak 3 cale
-W wypadku, gdy znaczniki muszą być wystawione w z góry ustalonym miejscu, a jest to np, teren niedostępny należy rzucić kością kierunkową i zgodnie z strzałką wystawić znacznik przy ściance terenu niedostępnego
-Gracze zdobywają punkty VP w zależności od misji i jej celów głównych oraz pobocznych
-W przypadku Baya - 15:5
-Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
-Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp.
-Tabled- w takim przypadku liczymy normalnie straty itp. Dodatkowo gracz, który wyczyścił stół zajmuje tyle znaczników ile pozostało mu scoringów na stole (oczywiście maksymalnie tyle ile jest znaczników w misji), lub po prostu dostaje wynik 18:2
-Jednostki latające mogą scorować tylko w hoover mode. W takim wypadku odległość mierzona jest od podstawki.
-Różnica w VP przekłada się na wynik:
10:10 – 0 vp różnicy
11:9 – 1 vp różnicy
12:8 – 2 vp różnicy
13:7 – 3 vp różnicy
14:6 – 4 vp różnicy
15:5 – 5 vp różnicy
16:4 – 6 vp różnicy
17:3 – 7 vp różnicy
18:2 – 8 vp różnicy
19:1 – 9 vp różnicy
20:0 – 10+ vp różnicy
*Oddział uznaje się za zniszczony dodatkowo jeśli: minęła ostatnia tura i znajduje się w rezerwie lub jest rozbity i ucieka
**Mysterious Objectives – można na nich grać jeśli obaj gracze jednogłośnie przed bitwą tak sobie zażyczą
***Tura 6 na 3+, tura 7 na 4+
V. STOŁY I TERENY
- stoły 48x72cale
- tereny ustawione już przez organizatorów przed turniejem, jeśli tereny przeszkadzają w ustawieniu celów misji tylko organizator/sędzia ma prawo je przestawić
-wysokie wzgórza/klify są terenem niedostępnym
-jeziorka są terenem trudnym i niebezpiecznym
-ruiny dają cover 5+ w całym area terrain, 4+ jeśli zasłaniają nas ściany
-nie korzystamy z Mysterious Terrain
- fortyfikacje wykupione przez gracza muszą się znajdować w strefie wystawienia należącej do gracza posiadającego
VI. PUNKTACJA TURNIEJOWA:
Gracze będą klasyfikowani na podstawie zdobytych punktów turniejowych. Oczywiście, aby wygrać turniej należy uzbierać więcej punktów niż inni. Punktujemy gry oraz hobby, więc zwróćcie uwagę na obie te rzeczy podczas turnieju. Oto wykaz ile maksymalnie można zdobyć punktów na turnieju. Poniżej także szczegółowe opisy.
Punkty za rozegrane potyczki - Max.60 pkt
Punkty hobbystyczne i akcesoria – wygląd armii: Max.15 pkt
Punkty karne ( 1 pkt za każde 5 minut spóźnienia z oddaniem wyników oraz za jawne oszustwa - zgodnie z oceną sędziego)
KODEKSY głównej armii oraz sojuszniczej są obowiązkowe, to samo dotyczy dodatków „Escalation” oraz „Stronghold Assault” jeśli gracz wykorzystuje jednostki tam opisane, MOGĄ BYĆ W FORMIE ELEKTRONICZNEJ
Max. można uzyskać 80pkt
VII.HOBBYSTYKA:
a ) Malowanie:
- armia pomalowana w 50% +1 pkt*
- armia pomalowana w 100% +2 pkt*
- 100% armii z "zrobionymi" pdstawkami (posypka itp) +1 pkt
* i ** nie sumują się
b ) Konwersje: można uzyskać max +2 pkt ( 1pkt za każdy skonwertowany model – do 2 pkt)
c ) "Wysiwyg"*
- armia wyposażona w pełni wysiwyg-owo dostaje max +3 pkt (tłumaczenie że danej opcji uzbrojenia nie ma w oryginalnym pudełku nie zwalnia od Wyswigu)
* WYSIWYG (What You See is What You Get) – 0-3 Punkty Turniejowe.
Czyli zgodność modeli i ich posiadanego ekwipunku z rozpiską
d ) „Spójność” armii- jeśli po armii widać że jest przygotowania jako całość modelarsko, a nie jest zbieraniną przypadkowych modeli +1 pkt
e)rozróżnienie oddziałów- jeśli można na pierwszy rzut oka określić przynależność modeli do danego oddziału +1pkt (oddziały można bez problemu rozróżnić)
3.2.AKCESORIA
-coś do pisania +1pkt.
-posiadanie wzorników które są wykorzystywane przez uzbrojenie/zdolności z rozpiski+1pkt
-własna miarka+1pkt
-kości +1pkt
-własne znaczniki misji +1pkt
Offline
Zwykły człowiek
A byłaby opcja przeniesienia tydzień później?
Offline
Aspirant
1. Siła D chyba już dostatecznie została znerfiona, nie widzę potrzeby zmiany tego, co jest w aktualnym podręczniku.
2. Jak będzie początkiem lipca to będę, w tą sobotę nie ma szans.
Ostatnio edytowany przez Xalimedius (2014-06-23 17:30:52)
Offline
myślicie o 5 lipca? A ilu graczy się spodziewacie? Bo w tym samym czasie jest turniej battla i nie wiem czy się pomieścicie?
Offline
Aspirant
Jak nas będzie tyle, żeby zająć 4 stoły to będę zaskoczony.
Offline
Aspirant
Jak dla mnie OK.
Offline
Aspirant
To jak, turniej był dzisiaj czy go nie było?
Offline
Turniej odbędzie się 12 lipca, jakby ktoś dał radę wrzucić go na Gloria Victis to byłoby świetnie
Offline
Aspirant
Do ligi zgłaszacie? Rozkminiam coby wpaść na pyknąć i zarazem ogarnąć intro-game w VII ed (o ile zdążę przeczytać RB) oraz nową miejscóweczkę
Offline
Aspirant
1. Jakie misje gramy?
2. Rozumiem gramy standardowo 1 primary CAD i 1 allied detachment?
3. Zasady ruin są aktualne? Tj. czy gramy tak jak jest napisane 5+ w obrębie i 4+ za bycie zasłoniętym czy zawsze 4+ tak jak jest w nowym BRB?
Offline
W regulaminie jest wiele z 6th więc jak coś zmienia się w 7th to zmiany obowiazują, co do misji to musicie nad tym rozkminić, ale nie polecam tych z kartami raczej.
Sam regulamin wymaga wielu zmian.
Offline